Kisah Aku Praktikal


Assalamualaikum.. setelah hampir dua bulan lebih aku praktikal di Pejabat Pelajaran Daerah Melaka Tengah (PPDMT).. Baru dapat kesempatan nak update dan kongsi cerita ttg dunia praktikal yang sangat indah dan mmberi aku banyak pengalaman.. Walaupun aku dah habis belajar dekat IPM tu, tak bermakna aku tinggalkan IPM selama-lamanya.. sbb apa yg aku ada sekrg semua datang dr IPM.. Alhamdulillah sngt..Keyakinan aku yg dulu tah ke mana, sekarang semua kembali dgn nafas yg baru.Semangat yang baru.. Dekat PPDMT tu, macam-macam orang yg ada..Mula-mula datang,
aku tengok je muka staff and pegawai-pegawai, aku targetkan yang ada antara mereka mesti berlagak dan sombong.. Tapi bila dah sampai ke tahap sekarang, baru aku rasa yang semua tu hanya ilusi aku. Suka-suka je aku nak menilai org dari luaran kan..Pegawai dan staff-staff semua sporting termasuklah Tuan Pegawai PPDMT tu.. Aku rasa yang tak dapat elaun tu bukan alasan tak nak teruskan praktikal.. Sekarang aku dapt lebih dr sejumlah elaun..Macam-macam pengalaman aku dapat, pelbagai tugas dapat aku buat sampaikan benda yang tak tahu jadi tahu..Sekarang aku sendiri terharu apabila pegawai eksekutif, CC and kerani-kerani kat pejabat tu nak aku sambung terus kerja kat sana.Walaupun secara kontrak dulu, tapi cara mereka menginginkan aku bekerja di sana sangat  membuat aku berasa dihargai.. Mana taknya, siap nak booking kan satu tempat untuk aku sementara tempoh praktikal aku habis.. Nampaknya  sampai sini je dulu aku cerita..

0 idea menarik: