SENYUM-SENYUM



Malu Dibalas Malu
S
eorang gadis, hitam manis, duduk di sebuah restoren di sebuah
Restoren di sebuah hotel lalu…
``Apa khabar dik?Boleh saya belanja anda minum? “tawar seorang
Lelaki muda yang menghampirinya.
    ``Apa?Masuk ke hotel?”teriak si gadis.
      ``Bukan,bukan.Jangan salah faham.Saya hanya`offer’ nak belanja
 minuman…..” jawab pemuda itu.
         ``Abang meminta saya menemanimu ke hotel?” teriak si gadis
  dengan sangat kuat hingga ramai pengunjung lain mendengar.Merasa
ditolak, dengan perasaan malu, pemuda itu beringsut dan duduk di sudut ruangan.
 semua orang di restoren menatap pemuda itu dengan sinis dan mencebik malah ada
 yang ketawa.
  Beberapa minit kemudian, si gadis itu datang menghampiri si pemuda tersebut.

   ``Maafkan saya bang. Saya sedang menyamar. Sebenarnya saya adalah seorang mahasiswi
  Psikologi yang sedang mempelajari tingkah laku manusia di situasi yang tidak dikehendakinya.”
  gadis itu cuba menerangkan.
    Si pemuda menatap dengan pandangan dingin. Kemudian berteriak dengan amat kerasnya,
 lalu pemuda itu menjawab dengan kuat ``Berapa?Lima ratus ringgit, yang putih melepak pun
  hanya RM100 je!!Wow!!Murahnya..?
   Semua orang dalam restoren itupun memandang gadis itu sambil menggelengkan kepala dan
  mencebik sinis.

0 idea menarik: